Przykłady dobrych praktyk – propozycje samokształceniowe:

- Aplikacje do tworzenia interaktywnych pomocy dydaktycznych:


https://www.jigsawplanet.com/
https://learningapps.org
https://quizizz.com/
https://kahoot.com
https://pl.padlet.com/

- Ciekawe zasoby w sieci: strony – linki dotyczące gier/innowacyjnych programów:

  • www.learningapps.org – platforma 2.0 Larning Apps posiada zasoby i szablony do tworzenia własnych interaktywnych pomocy dydaktycznych z różnych przedmiotów (gry edukacyjne o różnym stopniu trudności i tematyce – zagadki, quizy). Umożliwia tworzenie ćwiczeń na tablicę interaktywną. www.learningapps.org jest bezpłatną platformą niewymagającą instalacji z dostępnymi szablonami do tworzenia online różnych ćwiczeń, prostych gier i innych pomocy do wykorzystania w procesie dydaktycznym przez nauczycieli różnych przedmiotów.
    • Platforma Edmodo www.edmodo.com – edukacyjna witryna społecznościowa wspomagająca współpracę i komunikację nauczyciela i ucznia.
    • Platformy TED-Ed www.ed.ted.com, Blendspace www.blendspace dawniej Edcanvas), umożliwiają przygotowanie, organizowanie i udostępnianie materiałów edukacyjnych czyli całej lekcji odwróconej (temat, cele, wklejenie filmu, przesłanie uczniom).
    • www.EclipseCrossword.com - darmowy program do ściągnięcia w celu tworzenia krzyżówek.
    • www.classdojo.com - narzędzie do oceny zachowania uczniów w klasie wykorzystujące elementy gryfikacji.
    • www.zondle.com - strona do tworzenia własnych gier, zagadek, quizów o różnym stopniu trudności i tematyce z możliwością przesłania uczniom gry na emaila, facebooka.
    http://www.doppelme.com/ - strona umożliwiająca tworzenie awatara.
    http://www.sumdog.com - gry matematyczne, serwis dla uczniów i nauczycieli.
    http://grajlandia.pl/gry/gry-edukacyjne,18/1.html - gry edukacyjne dla najmłodszych.
    http://www.comonsensemedia.org/mobile-app-lists/common-sense-media-learning-awardwinners - propozycja i opis 50 aplikacji, gier i stron internetowych, które otrzymały najwyższą ocenę pod względem możliwości zastosowania w nauce do roku 2013.